Останнім часом позначилась дуже небезпечна тенденція: чим дальше, тим більше стає прикладів успішних спроб залучення політичними силами Національного антикорупційного бюро України задля виконання вузьких політико-бізнесових завдань.

Про це політолог, директор Інституту «Діалог» Андрій Миселюк сказав сьогодні у прямому ефірі телеканалу «NewsOne».

Він зазначив, що, з одного боку, є свідчення того, що НАБУ не завжди – особливо коли справа стосується вищих представників влади - виконує свої прямі функції щодо запобігання корупції на вищому рівні. А з іншого боку, з часом стає всі більше свідчень того, що НАБУ виходить за межі своїх повноважень – зокрема, це звинувачення щодо незаконного прослуховування громадян.

Експерт не погодився з думкою про те, що НАБУ залишається поза зоною впливу політичних сил. «Навпаки, чим дальше, тим більше стає випадків залучення цього агентства задля виконання політичних завдань. Останній – в часі, але уже зрозуміло на 100%, що не в практиці діяльності НАБУ - гучний приклад із зривом приватизації Одеського припортового заводу. Коли продаж цього підприємства був зірваний синхронними та скоординованими зусиллями одеського губернатора Михеїла Саакашвілі та НАБУ. Адже перший зробив дуже голосну заяву про масштабні крадіжки на ОПЗ загальною сумою 8 млрд. грн.. А детективи агентства одночасно із цими заявами затримали двох керівників ОПЗ – Перелому та Щурікова за звинуваченнями у корупції. Тобто діюча влада у особі голови Одеської ОДА Саакашвілі та НАБУ «у чотири руки»  зірвали конкурс із продажі привабливого для інвесторів активу».

Політолог додав, що є серйозні питання і щодо професійності та ефективності роботи НАБУ. «Цьому агентству державою були надані всі необхідні для ефективної роботи ресурси. Але за півроку роботи воно передало до суду усього півтора десятка справ. Судових приговорів по жодної з цих справ не було. Тобто, в НАБУ є проблеми із підготовкою якісної доказовою базою. Це власне і є оцінка – хоча й не пряма - якості роботи відомства Артема Ситника»,- сказав експерт.